AKTUELNOSTI
14.02.2024
Akademija realizuje projekat 3DAcademy u sklopu Erasmus+ KA220-VET programa
Akademija realizuje projekat 3DAcademy u sklopu Erasmus+ KA220-VET programa. Cilj projekta je unapređenje veština u oblasti 3D tehnologija u strukovnom obrazovanju i obuci. Koordinator projekta je Business Information and Consulting Centre Sandanski iz Bugarske, u saradnji sa partnerima:
- B2N TRADE LTD (Bugarska),
- PROFESIONALNA GIMNAZIA KLIMENT TIMIRYAZEV (Bugarska),
- 3D GRUPA, KLASTER 3D TEHNOLOGIJA (Hrvatska),
- Callidus ustanova za obrazovanje odraslih (Hrvatska),
- STROJARSKA TEHNIČKA ŠKOLA FAUSTA VRANČIĆA (Hrvatska),
- Voxellab d.o.o. (Srbija),
- Association Digital Fabrication Laboratory (Bosna i Hercegovina),
- FUTURE IN PERSPECTIVE LIMITED (Irska).
Projekat ima ambiciozan cilj da poveća kapacitete organizacija za stručno obrazovanje i obuku u oblasti 3D tehnologija kako bi mogli da koriste odgovarajuće savremene pristupe i nastavne prakse relevantne za sadašnje i buduće potrebe privrede, društva i potrebe tržišta rada. Primena 3D tehnologija je širokog spektra i obuhvata različite sektore privrede kao što su arhitektura, dizajn, moda, građevinarstvo, mašinstvo, farmaceutska, automobilska i avio-industrija, i drugo.
3D tehnologije obuhvataju različite faze modeliranja, skeniranja i štampanja. Kroz 3D modeliranje nastaje digitalni projekat. 3D skeniranje snima podatke za fizički objekat, a 3D štampanje oživljava digitalni projekat kreiranjem fizičkog objekta. Kombinovanjem ovih procesa stvaraju se beskrajne mogućnosti i brojne prednosti, kao što su prilagođavanje, fleksibilnost dizajna, brzina, ekonomičnost, pravljenje prototipa i pristupačnost. Unoseći ove prednosti u oblast obrazovanja, 3D tehnologije mogu u velikoj meri poboljšati, olakšati i unaprediti obrazovni proces, omogućavajući praktično učenje, personalizaciju, saradnju, timski rad i kreativnost, pored toga one pomažu da se učenici zainteresuju, angažuju, da unaprede svoju edukaciju i pripreme za buduću karijeru.
Primena 3D tehnologija u stručnom obrazovanju može olakšati i unaprediti proces učenja i podučavanja pružajući učenicima opipljivo i interaktivno iskustvo učenja, kao i priliku da istražuju i eksperimentišu sa različitim konceptima i idejama. Sa druge strane, nastavnici će imati pristup personalizovanim i savremenim materijalima za učenje koji podstiču vizuelno učenje putem novih mogućnosti za profesionalni razvoj.
Tokom realizacije projekta planirane su sledeće aktivnosti:
- Razvoj onlajn platforme za fleksibilno i samostalno učenje, omogućavajući pristup interaktivnom digitalnom učenju i nastavnim materijalima i resursima iz oblasti 3D tehnologija.
- U zemljama učesnicama biće razvijena i pilotirana metodologija i program obuke u oblasti 3D tehnologija, koji zadovoljavaju potrebe za obukom nastavnika i studenata u oblasti stručnog obrazovanja i obuke, studenata na početnom kursu studija na univerzitetima i obuka kadrova u industrijskim preduzećima koja rade sa 3D tehnologijama.
- Kroz novorazvijeni standard stručnog obrazovanja u oblasti 3D tehnologija, projekat će odgovoriti na izazove i potrebe organizacija za stručno obrazovanje i obuku u vezi sa njihovom digitalnom transformacijom i usvajanjem „obrazovanja orijentisanog na budućnost“.
- Projekat 3DAcademy će podeliti znanja i dobru praksu o tome kako organizacije za stručno obrazovanje i obuku mogu da iskoriste svoje postojeće i buduće STEM laboratorije i opremu za modernizaciju obrazovnog procesa iz drugih predmeta (npr. geografija, matematika, dizajn, priroda, preduzetništvo i dr.).
Planirani period realizacije projekta je od 1. novembra 2023. godine do 31. oktobra 2025. godine.
*Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them.