DIZAJN KORISNIČKOG INTERFEJSA I ISKUSTVA (UI/UX DIZAJN)

Prijemni ispit obuhvata crtanje, test sklonosti i sposobnosti i test opšteg informisanja. Informacije o prijemnom ispitu pogledajte ovde.

Vrsta i stepen studija

Zvanje koje se stiče

Strukovni inženjer računarske multimedije

Oblast

Multidisciplinarne studije

Trajanje studija

Tri godine; Šest semestara

Ukupan broj ESPB bodova

180 ESPB

Planirani početak realizacije studijskog programa

Školska 2023/2024. godina

Dokumenta

O studijskom programu

Cilj studijskog programa UI/UX dizajn je osposobljavanje studenta za izradu idejnog koncepta, rešenja korisničkog interfejsa i iskustva računarske aplikacije. Studenti se osposobljavaju da profesionalno i vizuelno oblikuju i prenesu ideju, ne samo vizuelnih elemenata računarske aplikacije, već da svoj dizajn fokusiraju na ukupno iskustvo interakcije između kompanije i kupca. Na studijama studenti uče da koriste strategije kritičkog i kreativnog mišljenja, imajući u vidu navike i potrebe korisnika, funkcionalnost interfejsa i složenost aplikacije. 

Nakon završenih studija studenti će moći da dizajniraju korisničko iskustvo i korisnički interfejs veb sajtova i mobilnih aplikacija, te da kombinuju aspekte dizajna i tehnologije, psihologije, načina poslovanja i istraživanja tržišta. Svrha studijskog programa je obrazovanje strukovnih inženjera računarske multimedije u skladu sa potrebama kompanija koje se bave razvojem računarskih aplikacija i dizajnom interakcije čoveka sa softverom. Savladavanjem znanja i veština na predmetima ovog studijskog programa obrazuju se profesionalci kompetentni za obavljanje poslova u dizajnerskim studijima i kompanijama koji se bave dizajnom korisničkog interfejsa i/ili korisničkog iskustva za računarske aplikacije.

Kurikulum

R. br.
Naziv predmeta
Broj ESPB

PRVA GODINA - 1. SEMESTAR

1.

Crtanje 1

6

2.

Osnovi poslovanja

4

3.

Vektorska grafika

5

4.

Teorija forme

9

5.

WEB dizajn

5

PRVA GODINA - 2. SEMESTAR

6.

Objektno orijentisano programiranje

6

7.

Rasterska grafika

5

8.

Istorija umetnosti

3

9.

CRM

5

10.

Principi interakcije čovek – mašina

7

11.

Izborni blok 1 (student bira 1 predmet)

Internet grafika

5

Internet stvari

5

DRUGA GODINA - 3. SEMESTAR

12.

WEB dizajn i WEB upotrebljivost

6

13.

Istorija dizajna

3

14.

Dizajn korisničkog interfejsa

8

15.

Grafički dizajn

5

16.

Digitalno modelovanje 1

6

DRUGA GODINA - 4. SEMESTAR

17.

Programiranje mobilnih platformi

6

18.

Dizajniranje korisničkog iskustva

6

19.

Stručna praksa

3

20.

Izborni blok 2 (student bira 1 predmet)

Medijska kultura

5

Sociologija kulture

5

21.

Osnovi tipografije

6

22.

Izborni blok 3 (student bira 1 predmet)

Digitalna ilustracija

6

Mašinsko učenje

6

TREĆA GODINA - 5. SEMESTAR

23.

Eksperimentalni dizajn i UX testiranje

6

24.

Dizajn razmišljanje

5

25.

Preduzetništvo

4

26.

Izborni blok 4 (student bira 1 predmet)

Održivi dizajn

6

Zaštita životne sredine

6

27.

Izborni blok 5 (student bira 1 predmet)

Android / IOS programiranje

6

Digitalno slikanje 1

6

TREĆA GODINA - 6. SEMESTAR

28.

Portfolio i prezentacija

3

29.

Virtuelna realnost

3

30.

Engleski jezik 2

4

31.

Softversko inženjerstvo

5

32.

Završni rad – stručno-istraživački rad

9

33.

Završni rad - izrada i odbrana

9

   R.br.    Naziv predmeta     Broj ESPB

PRVA GODINA - 1. SEMESTAR

     1.          Crtanje 1                  6

     2.        Osnovi poslovanja                  4

     3.        Vektorska grafika       5

     4.        Teorija forme            9

     5.        WEB dizajn              5

PRVA GODINA - 2. SEMESTAR

     6.        Objektno orijentisano programiranje                      6

     7.        Rasterska grafika          5

     8.        Istorija umetnosti                          3

     9.        CRM                    5

     10.        Principi interakcije čovek – mašina                   7

    11.       Izborni blok 1 (student bira 1 predmet)

                  Internet grafika          5

                Internet stvari         5

DRUGA GODINA - 3. SEMESTAR

    12.      WEB dizajn i WEB upotrebljivost         6

    13.      Istorija dizajna         3

    14.      Dizajn korisničkog interfejsa        8

    15.      Grafički dizajn         5

    16.      Digitalno modelovanje 1        6

DRUGA GODINA - 4. SEMESTAR

    17.      Programiranje mobilnih platformi          6

    18.      Dizajniranje korisničkog iskustva          6

    19.      Stručna praksa          3

 20.   Izborni blok 2 (student bira 1 predmet)

                  Medijska kultura          5

                  Sociologija kulture          5

    21.      Osnovi tipografije          6

 22.   Izborni blok 3 (student bira 1 predmet)

                  Digitalna ilustracija          6

                  Mašinsko učenje          6

TREĆA GODINA - 5. SEMESTAR

    23.      Eksperimentalni dizajn i UX testiranje          6

    24.      Dizajn razmišljanje          5

    25.      Preduzetništvo        4

 26.   Izborni blok 4 (student bira 1 predmet)

                  Održivi dizajn         6

                  Zaštita životne sredine         6

 27.   Izborni blok 5 (student bira 1 predmet)

                  Android / IOS programiranje         6

                  Digitalno slikanje 1         6

TREĆA GODINA - 6. SEMESTAR

   28.      Portfolio i prezentacija         3

    29.      Virtuelna realnost          3

    30.      Engleski jezik 2         4

    31.      Softversko inženjerstvo         5

    32.       Završni rad – stručno-istraživački rad      9

    33.      Završni rad – izrada i odbrana          9