Sticky Background

DIZAJN KORISNIČKOG INTERFEJSA I ISKUSTVA (UI/UX DIZAJN)

O studijskom programu

Cilj studijskog programa UI/UX dizajn je osposobljavanje studenta za izradu idejnog koncepta, rešenja korisničkog interfejsa i iskustva računarske aplikacije. Studenti se osposobljavaju da profesionalno i vizuelno oblikuju i prenesu ideju, ne samo vizuelnih elemenata računarske aplikacije, već da svoj dizajn fokusiraju na ukupno iskustvo interakcije između kompanije i kupca. Na studijama studenti uče da koriste strategije kritičkog i kreativnog mišljenja, imajući u vidu navike i potrebe korisnika, funkcionalnost interfejsa i složenost aplikacije. 

Nakon završenih studija studenti će moći da dizajniraju korisničko iskustvo i korisnički interfejs veb sajtova i mobilnih aplikacija, te da kombinuju aspekte dizajna i tehnologije, psihologije, načina poslovanja i istraživanja tržišta. Svrha studijskog programa je obrazovanje strukovnih inženjera računarske multimedije u skladu sa potrebama kompanija koje se bave razvojem računarskih aplikacija i dizajnom interakcije čoveka sa softverom. Savladavanjem znanja i veština na predmetima ovog studijskog programa obrazuju se profesionalci kompetentni za obavljanje poslova u dizajnerskim studijima i kompanijama koji se bave dizajnom korisničkog interfejsa i/ili korisničkog iskustva za računarske aplikacije.

Prijemni ispit obuhvata crtanje, test sklonosti i sposobnosti i test opšteg informisanja. Informacije o prijemnom ispitu pogledajte ovde.

Vrsta i stepen studija

Osnovne strukovne studije; Studije prvog stepena

Zvanje koje se stiče

Strukovni inženjer računarske multimedije

Oblast

Multidisciplinarne studije

Ukupan broj ESPB bodova

180 ESPB

Trajanje studija

Tri godine; Šest semestara

Početak realizacije studijskog programa

Školska 2023/2024. godina

PRVA GODINA – 1. SEMESTAR

Naziv predmeta

Broj ESPB

Crtanje 1

6

Osnovi poslovanja

4

Vektorska grafika

5

Teorija forme

9

WEB dizajn

5

PRVA GODINA – 2. SEMESTAR

Naziv predmeta

Broj ESPB

Objektno orijentisano programiranje

6

Rasterska grafika

5

Istorija umetnosti

3

CRM

5

Principi interakcije čovek – mašina

7

Izborni blok 1 (student bira 1 predmet)

Internet grafika

5

Internet stvari

5

DRUGA GODINA – 3. SEMESTAR

Naziv predmeta

Broj ESPB

WEB dizajn i WEB upotrebljivost

6

Istorija dizajna

3

Dizajn korisničkog interfejsa

8

Grafički dizajn

5

Digitalno modelovanje 1

6

DRUGA GODINA – 4. SEMESTAR

Naziv predmeta

Broj ESPB

Programiranje mobilnih platformi

6

Dizajniranje korisničkog iskustva

6

Stručna praksa

3

Izborni blok 2 (student bira 1 predmet)

Medijska kultura

5

Sociologija kulture

5

Osnovi tipografije

6

Izborni blok 3 (student bira 1 predmet)

Digitalna ilustracija

6

Mašinsko učenje

6

TREĆA GODINA – 5. SEMESTAR

Naziv predmeta

Broj ESPB

Eksperimentalni dizajn i UX testiranje

6

Dizajn razmišljanje

5

Preduzetništvo

4

Izborni blok 4 (student bira 1 predmet)

Održivi dizajn

6

Zaštita životne sredine

6

Izborni blok 5 (student bira 1 predmet)

Android / IOS programiranje

6

Digitalno slikanje 1

6

TREĆA GODINA – 6. SEMESTAR

Naziv predmeta

Broj ESPB

Portfolio i prezentacija

3

Virtuelna realnost

3

Engleski jezik 2

4

Softversko inženjerstvo

5

Završni rad – stručno-istraživački rad

9

Završni rad – izrada i odbrana

9